Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Grudziądz z ofertami przebudowy ulic w przemysłowej części miasta

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
05-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
05-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Grudziądz z ofertami przebudowy ulic w przemysłowej części miasta
fot. Google maps
Grudziądz pozyskał blisko 60 mln zł dofinansowania na przebudowę układu drogowego w przemysłowej części osiedli Mniszek i Rządz. Trwa poszukiwanie wykonawców dla robót. Miasto podzieliło postępowanie na pięć części. Poza przebudową ulic, powstaną także ronda dostosowane do obsługi autobusów przegubowych i ciężkich gabarytów. Poznaliśmy oferty od zainteresowanych firm.

Grudziądz szykuje się do przebudowy dróg na osiedlu Mniszek (alei Sportowców, Malczewskiego oraz Jeziornej) oraz na osiedlu Rządz (Magazynowej i Składowej). Na prace miasto pozyskało z Polskiego Ładu dotację w wysokości 58,8 mln zł. Postępowanie podzielono na pięć odrębnych części, a wykonawcy mogli składać oferty maksymalnie do dwóch jednocześnie. Zamówienie rozpisano w formule zaprojektuj i wybuduj.

Pierwsza część postępowania dotyczy przebudowy ulicy Jacka Malczewskiego i ulicy Droga Jeziorna. Prace obejmą także dwa skrzyżowania. Na połączeniu Szosy Toruńskiej z Drogą Jeziorną powstanie rondo jednopasowe. Rondo musi zapewniać przejazd dla autobusów przegubowych. Na Drodze Jeziornej na odcinku od Szosy Toruńskiej do ul. Malczewskiego i na ulicy Malczewskiego powstanie natomiast nowa nawierzchnia o szerokości 6 m. Z kolei na skrzyżowaniu Drogi Jeziornej i ulicy Malczewskiego wybudowane ma zostać minirondo z przejezdną wyspą środkową. W ciągu Szosy Toruńskiej wybudowane będą dwie zatoki autobusowe. Na peronach powstaną wiaty przystankowe. Przebudowane zostaną chodniki, drogi rowerowe, zjazdy oraz miejsca postojowe. Droga dla rowerów połączona zostanie z istniejącą drogą dla rowerów wzdłuż Szosy Toruńskiej i projektowaną drogą dla rowerów z części 2 zamówienia. Zamówienie obejmuje także urządzenie terenów zielonych.

Dla tej części miasto przygotowało 21 mln zł. Tylko trzy firmy zgłosiły chęć realizacji tego zadania. Firma Unitrak chce za prace 15,4 mln zł, zaś PBD ze Starogardu Gdańskiego 22 mln zł, a Firma Budowlano-Drogowa 24,9 mln zł. Okres gwarancji wskazano na 60 miesięcy.

Część druga zamówienia to prace w zakresie przebudowy ul. Aleja Sportowców wraz z przebudową skrzyżowania na rondo u zbiegu ulic Aleja Sportowców, Droga Kujawska i Jacka Malczewskiego. Rondo będzie jednopasmowe o średnicy 26 metrów. W zakres zadania wchodzi także budowa chodników i drogi dla rowerów. Droga dla rowerów musi łączyć się z drogami dla rowerów planowanymi przy Drodze Pomorskiej i przy ulicy Malczewskiego.

Na drugie zadanie przygotowano 11 mln zł. Firma Unitrak chce za prace 7,7 mln zł, PBD chce za prace 12,9 mln zł, a Firma Budowlano-Drogowa 14,7 mln zł. Wszyscy wskazali 60 miesięcy gwarancji.

Trzecia część zamówienia to natomiast przebudowa ulic Droga Kujawska, Droga Kaszubska, Wojciech Kossaka, Droga Pomorska, Podhalańska, Droga Mazurska. Na Drodze Kaszubskiej wybudowana będzie jezdnia bitumiczna o szerokości 6 m. Powstaną chodniki i zjazdy. Również na Drodze Pomorskiej i Drodze Kujawskiej powstanie 6-metrowa jezdnia. Z kolei na Drodze Mazurskiej i ulicy Podhalańskiej zaplanowano jezdnię z kostki betonowej o szerokości 5,5m.

Dla trzeciej części Grudziądz przygotował budżet w wysokości 16 mln zł. Nikt nie zmieścił się w zakładanej kwocie. Najtańszą ofertę złożyło Kwidzyńskie Przedsiębiorstwo Robót DrogowoBudowlanych Strzelbud na kwotę 27,7 mln zł. Firma Kada Bis z Bydgoszczy zaproponowała 28,2 mln zł, zaś Roka Budownicto – 29,8 mln zł. Wszyscy są skłonni udzielić 60 miesięcy gwarancji.

Przedostatnia część obejmuje przebudowę ulic Droga Mazowiecka, Składowa i Magazynowa. Zaplanowano budowę skrzyżowania o ruchu okrężnym na przecięciu ulic Składowa i Magazynowa o średnicy 26 metrów. Rondo musi zapewniać przejezdność dla autobusów przegubowych. Wyspa ronda ma być ponadto przejezdna dla pojazdów ponadgabarytowych. Zamawiający przewidział frezowanie nawierzchni na części ulic Składowej i Magazynowej. Na pozostałych odcinkach ulic Magazynowej i Składowej zaplanowano wykonanie jezdni o szerokości 7 m. Zamówienie przewiduje też wykonanie chodników, dróg dla rowerów, zjazdów i miejsc postojowych. W ciągu ulicy Magazynowej wykonana zostanie zatoka autobusowa z wiatą przystankową.

Prace dla zadania czwartego wyceniono na 10 mln zł. Również w tej części nikt nie zmieścił się w budżecie. Firma Onde zaoferowała roboty za 19,6 mln zł, zaś Strabag za 18,8 mln zł.

Ostatnia część polegać będzie na pełnieniu kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem zadania inwestycyjnego pn. „Poprawa dostępności komunikacyjnej terenów przemysłowych Mniszek i Rządz w miejscowości Grudziądz”.

Dla tej części przygotowano budżet w wysokości 700 tys. zł. Znalazło się wiele chętnych firm. Najtańszą ofertę złożyła firma Radex – Obsługa Inwestycji na kwotę 428 tys. zł. Kolejno oferty złożyły też firmy Budoma ( 689 tys. zł), Ekspertis (959 tys. zł), Specjalistyczne Biuro Inwestycyjno-Inżynierskie (1,3 mln zł), Obsługa Inwestycji Jacek Jankowiak (1,4 mln zł) oraz Makadam (1,9 mln zł).

Dla każdej części zamawiający przeprowadzi analizę ofert pod kątem ceny (60 proc.) oraz okresu gwarancji (40 proc.). Okres obowiązywania umowy wskazano do końca listopada 2026 roku.

– Jeśli zrealizujemy ten projekt to będzie rewolucyjna, bardzo pozytywna zmiana układu drogowego w dzielnicy przemysłowej. To bardzo ważny projekt z punktu widzenia mieszkańców, ale także tych, którzy prowadzą w tej dzielnicy swoje działalności gospodarcze – mówił Maciej Glamowski, prezydent Grudziądza podczas przekazania promesy na dofinansowanie inwestycji z Polskiego Ładu.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Malepszak: Inwestycje w drogi trzeba hamować

Drogi i autostrady

Malepszak: Inwestycje w drogi trzeba hamować

Łukasz Malinowski 26 sierpnia 2024

Obwodnica Opatowa: Budowa daleko za półmetkiem

Drogi i autostrady

Obwodnica Opatowa: Budowa daleko za półmetkiem

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2024

Szykuje się rozbiórka wiaduktów nad S86 w Katowicach

Drogi i autostrady

Na długi weekend do Krynicy Morskiej z jednym wahadłem

Drogi i autostrady

861 mln zł na budowę dwupoziomowych skrzyżowań kolejowo-drogowych

Drogi i autostrady

861 mln zł na budowę dwupoziomowych skrzyżowań kolejowo-drogowych

Ministerstwo Infrastruktury 05 sierpnia 2024

Zobacz również:

Malepszak: Inwestycje w drogi trzeba hamować

Drogi i autostrady

Malepszak: Inwestycje w drogi trzeba hamować

Łukasz Malinowski 26 sierpnia 2024

Obwodnica Opatowa: Budowa daleko za półmetkiem

Drogi i autostrady

Obwodnica Opatowa: Budowa daleko za półmetkiem

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2024

Szykuje się rozbiórka wiaduktów nad S86 w Katowicach

Drogi i autostrady

Na długi weekend do Krynicy Morskiej z jednym wahadłem

Drogi i autostrady

861 mln zł na budowę dwupoziomowych skrzyżowań kolejowo-drogowych

Drogi i autostrady

861 mln zł na budowę dwupoziomowych skrzyżowań kolejowo-drogowych

Ministerstwo Infrastruktury 05 sierpnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5